دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...

راهنمای استفاده از استیکرهای دیواری

دیوارها تاثیرگذارترین سطوح در هر فضا هستند. رنگ، بافت و شکل دیوارها می‌تواند محیطی ساده، رسمی، دراماتیک یا فانتزی ایجاد کند. علاوه بر رنگ‌آمیزی و کاغذ دیواری و تکنیک‌هایی مانند پتینه، استفاده از استیکرها برای تغییر در دیوارهای ساده امکان‌پذیر است. استیکرها راه‌حلی ساده و کم‌هزینه برای تغییر اتاق‌ها هستند. علاوه بر دیوارها بر روی کاشی، سرامیک، وسایل آشپزخانه، شیشه و روکش‌های چوبی قابل اجرا هستند، البته سطح زیرین آنها باید کاملا صاف و بدون هر گونه برجستگی باشد. 

 رنگ‌آمیزی یا استفاده از کاغذ دیواری در تمامی اتاق‌ها همیشه به‌سادگی امکان‌پذیر نیست. در فضاهایی مانند آشپزخانه نیز تعویض قسمت‌های بین کابینت زمینی و دیواری چندان مقرون به‌صرفه نخواهد بود. بنابراین، حتی به‌عنوان تغییری کوتاه مدت یا برای پوشاندن عیوب دیوارها می‌توان از استیکرها استفاده کرد که نصب آنها ساده و آسان است. قسمت پشت استیکرها دارای چسب است و به‌سادگی به سطوح می‌چسبد، می‌توان آنها را بدون ماندن جای چسب، کند یا جابه‌جا کرد. اگر طرح مورد علاقه خود را پیدا نکردید، می‌توانید آن را طراحی و روی ورقه‌های چسب‌دار اجرا کنید. دستگاه‌های کاتر پلاتر هر طرحی را روی رول‌های چسب‌دار می‌برند. طرح‌های ساده را نیز با قیچی معمولی هم می‌توان برید.


  استیکرها کاربردهایی گوناگون دارند. آنها می‌توانند نقطه کانونی اتاق باشند، فضاها را تفکیک یا تعریف کنند، عیوب دیوارها را بپوشانند و خطای دید ایجاد کنند و یکی از روش‌های افزودن رنگ به دیوارهایی با رنگ‌های خنثی یا تک‌ رنگ هستند. 


  اتاق‌هایی مانند اتاق کودک طی مراحل نوزادی، نوپایی، خردسالی و نوجوانی باید دچار تغییر در طراحی دکوراسیون شوند. گاهی روند تغییر علاقه‌مندی‌ها و سلیقه کودک بسیار سریع و والدین مجبور به ایجاد تحولی اساسی در اتاق کودک می‌شوند. یکی از راه‌های پیشنهادی ما استفاده از استیکرهای مخصوص هر سن برای ایجاد فضای مناسب با سن کودک است.

 استیکرها طرح‌هایی متنوع دارند؛ مکان‌های خاص، طبیعت، شخصیت‌های کارتونی، شکل‌های هندسی و ... از جمله انواع پرطرفدار استیکرها هستند. 


اگر به بازتاب نور و اشیاء براق علاقه دارید، استیکرهای آینه‌ای را برای اتاق خواب یا اتاق نشیمن انتخاب کنید. برای انتخاب محل نصب استیکرهای آینه‌ای به بازتاب منظره روبروی آن توجه داشته باشید. استیکرها به فضا عمق و بعد می‌دهند و باعث بازتاب نور می‌شوند.


  استیکرهایی از جنس مخمل، چوب، فلز، انواع کاغذهای بافت‌دار و ترکیب مواد نیز از انواع دیگر استیکرها هستند.


استیکرهای هوشمند در واقع باتری‌های خورشیدی هستند که طی روز انرژی خورشید را ذخیره کرده، شب‌ها با بازتاب نوری ملایم باعث زیبایی دیوارها می‌شوند. برخی از استیکرها برای استفاده دور پریزها و کلیدها استفاده می‌شوند.


فضای حمامی ساده با کاشی‌های تک‌رنگ را می‌توان به کمک استیکرهایی با طرح دریا یا موجودات دریایی به محیطی جدید تبدیل کرد. در آشپزخانه نیز روی کابینت‌های ساده افزودن چند موضوع  مانند ظروف آشپزخانه، صیفی‌جات و سبزی‌ها باعث تغییر حال و هوای افراد خانواده خواهد شد. 


 اگر جمله خاصی مد نظرتان است که دوست دارید همیشه جلوی چشمتان باشد با استفاده از استیکر‌ها این جمله را روی دیوار اجرا کنید.

 نصب موتور ساده ساعت به همراه عقربه‌ها روی دیوار و استفاده از استیکر به جای اعداد ساعت، ایده‌‌‌ای مناسب برای اتاق کودکان جوانان اتاق نشیمن و محیط آشپزخانه است.


 اگر از صندلی‌های چوبی یا فایبرگلاس خود خسته شده‌اید، می‌توانید از استیکرهای مخصوص پشت صندلی‌ها استفاده کنید که از طرح‌های کلاسیک تا مدرن با تنوع بسیار زیاد وجود دارند.

 سیم‌های وسایل الکترونیکی معمولا فضای زیادی را روی کف اتاق‌ها اشغال کرده، نمایی ناخوشایند را به‌وجود می‌آورند که می‌توان آنها را داخل پاکت‌های پلاستیکی ساده مخفی کرده و سطح پاکت را با استیکرهای زیبا تزیین کرد.

اگر تصمیم دارید در قسمتی از فضای منزل یا محل کار خود از استیکرها استفاده کنید، چند پیشنهاد برای انتخاب نوع و محل و نصب آن ارائه می‌کنیم:

  •  قبل از خرید استیکر به مساحت موجود و قابل استفاده روی دیوار توجه کنید. ممکن است وسایلی مانند مبلمان، پرده‌ها یا حتی اکسسوری‌ها فضای دیوار را محدود سازند.
  •  به کاربرد فضایی که می‌خواهید استیکر را در آن‌جا نصب کنید، توجه داشته باشید. موضوع استیکرها از عوامل مهم در انتخاب آنهاست.
  • رنگ استیکر مورد نظر باید با رنگ حاکم بر فضا همخوانی داشته باشد. با توجه به چرخه‌ رنگ از رنگ‌های مکمل یا متضاد یا طیف‌های مختلف آن رنگ می‌توان استفاده کرد.
  •  اگرچه شکستن مرز بین سبک‌ها و گروه‌های رنگی امروزه رایج شده است، اما توصیه می‌شود با توجه به سبک کلی منزل اقدام به خرید استیکر و هر نوع اکسسواری کنید.
  •  اگر استیکرها تنها جنبه تزئینی برای اتاق دارند، محدودیتی برای محل نصب آنها نخواهید داشت، اما اگر آنها را به عنوان جداکننده فضا تعریف کنید که فضای جداگانه یا برای پوشاندن عیوب دیوار استفاده می‌کنید... و با دقت بیشتری آ‌نها را انتخاب و نصب کنید.   



توضیحات عکس‌ها 



سیاه ،سفید، خاکستری انتخابی هوشمندانه و ماندگار


استیکرهایی با اندازه بزرگ که برای پشت کاناپه‌ها و دیوار اصلی اتاق نشیمن مناسب هستند.

در این اتاق خواب ساده و سفید رنگ، استیکر تمام قد دیوار باعث ایجاد کانون بصری و حرکت دید چشم شده است.


چمدان‌های فانتزی، این استیکرها برای اتاق جوانان مناسب است.


برای اتاق بازی کودکان از استیکرهای رنگی و شاد استفاده کنید.


خرس‌های آبی، استفاده از طیف‌های رنگ آبی در اتاق نوزاد در عین سادگی، فضایی زیبا را آفریده است.


استیکرهای سانتی‌متر دار، با این استیکرهای زیبا می‌توان قد کودک را اندازه‌گیری کرد. 


داستان شنل قرمزی، استیکرهایی با موضوع داستان‌های مورد علاقه کودک محیطی صمیمی و دلنشین را برای او فراهم می‌کند. 


دایره‌های نارنجی، اشکال هندسی تکرار شونده فضایی مدرن را می‌سازند.


قاب دور تلویزیون، استیکرها می‌توانند همانند قاب تلویزیون، آینه، تابلوها و پنجره‌ها را با تاکید بیشتر به نمایش بگذارند.


اگر به عنصر دکوری خاصی علاقه دارید ولی توان خرید آن را ندارید می‌توانید طرح استیکر آن را جایگزین کنید و فضای خالی آن عنصر را به صورت بصری پر کنید.  

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد