دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...

دکوراسیون کمینه‌گرا(Minimalist)دکوراسیون کمینه‌گرا(Minimalist)

دکوراسیون کمینه‌گرا(Minimalist)
در دنیایی که همه فریاد زیاده خواهی سر داده و طرفدار تجملات شده اند و هر روز شعار "بیشتر، بیشتر، بیشتر" به گوش می رسد، مینیمالیست قد علم می کند و شعار سادگی سر می دهد.

در دنیایی که همه فریاد زیاده خواهی سر داده و طرفدار تجملات شده اند و هر روز شعار "بیشتر، بیشتر، بیشتر" به گوش می رسد، مینیمالیست قد علم می کند و شعار سادگی سر می دهد. شما چطور؟ آیا فکر می کنید "کمتر" می تواند "بیشتر" جدید باشد؟ اگر نگاهی به اطراف خود بیندازید متوجه می شوید که حداقل 50% وسایلی که در اطرافتان وجود دارند، هیچ مورد استفاده ای ندارند. این مقاله تور جالبی است که ارزش سفر کردن را دارد پس با ما همراه باشید.
  
من عاشق سادگی هستم
یک انسان به چه میزان فضا نیاز دارد که بتواند در آن شاد زندگی کند؟ در عصر اخیر انتخاب های زیادی پیش روی ما قرار گرفته است و گاهی اتفاق می افتد که باید تصمیم بگیریم از کدام سرویس بهداشتی استفاده کنیم، در کدام اتاق خواب بخوابیم، سر کدام میز شام بخوریم و انتخاب ها همینطور افزایش می یابند.
آیا در یک خانه به چیزی بیش از موارد زیر نیاز داریم؟
تخت
میز
صندلی
سرویس بهداشتی
حمام
آشپزخانه
محفظه نگهداری ملزومات ضروری
به راستی معنای به کاگیری این همه وسیله اضافی چیست؟ بد نیست بدانید خانه ای که بر اساس اصول مینیمالسیت چیده می شود حس رضایت، آسایش، آزادی و زیبایی را برای شما به ارمغان می آورد.
 
فواید دکوراسیون مینیمالیست
1- استرس کمتر
شلوغی و درهم ریختگی یکی از دلایل ایجاد گیجی بصری است. هر چیزی که جلوی روی ما قرار دارد و با چشمان خود آنرا مشاهده می کنیم، تا حدی تمرکز ذهنی را برهم زده و حواس ما را به خودش مشغول می سازد. هر چقدر شلوغی و درهم ریختگی کمتر باشد، میزان استرس بصری نیز کاهش پیدا می کند. علاوه بر این یک خانه با دکوراسیون کمینه گرا تسکین دهنده و آرام بخش نیز هست.
 
 
2- جذابیت بیشتر
تصاویری که از خانه های معمولی دیده اید را با تصاویر خانه های مینیمالیست مقایسه کنید. خانه های کمینه گرا که در آنها هیچ چیز جز یک دست مبل و یک وسیله دکوری وجود ندارد، خیلی بیشتر نظر ما را به خود جلب می کنند تا یک خانه پر از وسایل مختلف و متنوع. با بکارگیری دکوراسیون مینمالسیت خانه شما زیباتر و خوش آیند تر می شود.
 
 
3- سهولت در تمیزی
تمیز کردن خانه ای که پر از وسایل گوناگون، چند دست مبلمان متفاوت، و انواع فرش و موکت باشد به مراتب سخت است. هر چقدر تعدد وسایل اضافی کمتر باشد، بیشتر و سریعتر باید آنها را تمیز کنید. خودتان قضاوت کنید: تمیز کردن یک اتاق با 5 وسیله راحت تر است یا 50 وسیله؟! البته 50 وسیله شاید قدری اغراق آمیز باشد، اما هدف تنها توصیف تفاوت موجود میان این دو شیوه چیدمان بود.
 
 
یک خانه کمینه گرا چه شکلی است؟
این مسئله متفاوت و کاملاً سلیقه ای است؛ اما در این بخش خصوصیات اولیه یک دکوراسیون مینیمالیست را توضیح می دهیم:
 
 
مبلمان: یک اتاق با رعایت قواعد مینیمالیست تنها در حد نیاز مبلمان در خود جای می دهد. به عنوان مثال کافی است در نشیمن که یک لاو ست، میز، تلویزیون، یک فرش، و چند لامپ تزئینی داشته باشید. اتاق خواب هم می تواند شامل یک تخت ساده، کمد، و کتابخانه باشد.
 
سطوح: کلیه سطوح صاف هستند و میزها، زمین، و سایر سطوح افقی کاملاً تمیز است واثری از شلوغی و درهم ریختگی نیست. میزها پر نشده اند از کاغذ های باطله، خودکار، و کتاب و اینجور چیزها و شاید فقط یک گلدان تزئینی روی آنها قرار گرفته شده باشد.
 
ظرافت: خانه ای که فقط شامل آیتم های مورد نیاز اولیه باشد، شاید تا حدی خسته کننده به نظر برسد، بنابراین وسایل زینتی در دکوراسیون مینیمالیست از اهمیت خاصی برخوردار می باشند. مثلاً می توانید روی میز نشمین یک گلدان با دو سه شاخه گل قرار دهید. روی میزهای اتاق های دیگر هم یک عکس خانوادگی قرار دهید و روی دیوارهای خالی یک اثر هنری نصب کنید.
 
برتری کیفیت بر کمیت
مینمالیست ها به جای آنکه اسباب زیادی در خانه خود داشته باشند، چند آیتم محدود اما با کیفیت انتخاب می کنند. مطمئناً یک میز شیک و کمی گرانقیمت بهتر از چند میز تخته سه لایی پرس شده است.
 
 
چگونه دکوراسیون کیمنه گرا را در منزل خود به کار گیریم
هیچ گونه قرارداد از پیش تعیین شده ای به این منظور وجود ندارد جز اینکه باید درک فلسفی خود را نسبت به چیدمان و دکوراسیون تغییر بدهید؛ اما نکاتی وجود دارند که با کمک آنها می توانید اشل کلی مینیمالیست را وارد خانه خود کنید.
 
 
اتاق به اتاق – تغییر یکباره دکوراسیون کل خانه کار سختی است، مگر اینکه تازه به منزل جدید نقل مکان کرده باشید. در هر زمان روی یک اتاق تمرکز نموده و آنرا به مرکز انتشار آرامش تبدیل کنید، و بعد به اتاق دیگر بروید. در نهایت وقتی کارتان با فضای داخلی خانه تمام شد، روی محوطه خارجی کار کنید.
 
شروع کار با مبلمان – عموماً بزرگترین وسیله ای که در هر اتاق وجود دارد مبلمان است. برای اینکه اتاق ساده به نظر برسد، همیشه می توانید مبلمان را ساده انتخاب کنید. هر چقدر تعدد مبلمان کمتر باشد بهتر است. ببینید کدام قسمت از مبلمان را می توانید بدون قربانی کردن راحتی و حس زندگی حذف کنید. همیشه در مبلمان به دنبال سادگی و در عین حال زیبایی باشید.
 
فقط ملزومات ضروری – زمانیکه به اتاق نگاه می کنید، از خودتان بپرسید آیا وجود این آیتم در این اتاق ضروری است؟ اگر می توانستید بدون آن وسیله هم زندگی کنید، از شر آن خلاص شوید. بعداً بجز موارد ضروری می توانید چند آیتم دکوراتیو هم به اتاق اضافه کنید.
 
پاکسازی کف و سطوح – بجز مبلمان، کف و سایر سطوح نیز می بایست پاکسازی شوند. هیچ چیز نباید بیهوده روی زمین باشد. وسایل اضافی را به مراکز خیریه ببخشید، دور بیندازید، در انباری نگه دارید، و یا بفروشید.
 
پاکسازی دیوارها – برخی از افراد تمایل زیادی به شلوغ کردن دیوارهای خانه شان دارند و هر چیزی که به ذهنشان برسد را به دیوار خانه خود آویزان می کنند. در یک خانه با دکوراسیون مینیمالیست انجام این کار ایده خوبی به شمار نمی رود. کل دیوارها را پاکسازی کرده و تنها یک یا دو تابلو یا اثر نقاشی به آن وصل کنید.
 
محفظه های غیر قابل رویت – کلیه لوازم و سایل دیگر خود را در کمد، دراور، و کابینت ها جای دهید. در کتابخانه هم فقط کتاب و چند آیتم زینتی قرار بدهید. سعی کنید این محفظه ها را همیشه تمیز و مرتب نگه دارید تا شاهد بهم ریختگی در داخل این فضاها نباشید.
 
پرده های ساده – بهتر است برای پوشاندن پنجره ها از پرده هایی بدون طرح و با رنگ های یکنواخت استفاده کنید. استفاده از والان و پرده هایی با آذین بندی زیاد فضا را شلوغ می کند و حس سادگی را از بین می برند.
 
انتخاب رنگ – بد نیست یک جهش رنگی در اتاق داشته باشید. از وسیله ای استفاده کنید که رنگ آن کاملاً متفاوت و ضد رنگ های دیگر باشد. توجه داشته باشید که به طور کلی همه رنگ ها باید ساده و در عین حال نافذ باشند و استرس بصری به چشم ها وارد نکنند. به این منظور رنگ های طبیعی موجود در طبیعت مانند: آبی، قهوه ای، برنز، و سبز مناسب هستند.
 
ریلکس تکیه دهید و لذت ببرید
زمانیکه دکوراسیون یک اتاق را با تکنیک های مینیمالیست ساده کردید، یک دقیقه به خودتان وقت بدهید و همه جا را بررسی کنید. مطمئناً فضا نسبت به گذشته خیلی بیشتر صمیمی، مسالمت آمیز، امن، آرام، و رضایت بخش به نظر می رسد و این پاداش تلاش شماست. فقط یادتان باشد که در حین کار برای کلیه وسایل خود جای مناسبی پیدا کنید و این مسئله شامل همه وسایل از جمله کلیدها، گلدان، قابلمه، کراوات، مسواک و... نیز می شود. از تمام چیزهایی که دارید لذت ببرید؛ خود را از تعلق خاطر به وسایل اضافی رها کنید و از وحدت آیتم های محدودی که دارید لذت ببرید و خوشحال باشید، چراکه شما یک مینیمالیست هستید.
 
 
گردآوری : گروه سبک زندگی سیمرغ

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد