دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...

طراحی داخلی با کاشی

مهارت‌های زندگی > فوت و فن  - همشهری آنلاین- ندا شریف:
هنر کاشی‌کاری قدمتی طولانی دارد. در قدیم اکثر بناهای تاریخی با هنر کاشی‌کاری مزین می‌شد. امروزه از این سبک به شکلی جدید در موارد مختلف استفاده می‌شود.

شما نیز می‌توانید از آن در دکوراسیون داخلی برای ساخت قاب، آینه، میز، اطراف شومینه، سرویس‌های بهداشتی و در محوطه‌های باز مانند باغ و حیاط برای ساخت نیمکت و صندلی و ... استفاده کنید و اثری ماندگار و باارزش از خود بر جا بگذارید. از نمونه‌های ذیل ایده بگیرید و به سلیقه خود خانه‌تان را تزیین کنید.

برای ساخت قطعات کوچک در قالب آینه و غیره یک تکه نئوپان یا ام دی اف بدون روکش یا تخته سه‌لا مورد نیاز است. آن را به شکل دلخواه ببرید.

        

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

بنا به سلیقه خود از کاشی یا ظروف شکسته چینی استفاده کنید. کاشی‌ با رنگ‌های بسیار متنوع را از فروشگاه‌های معتبر تهیه نمایید.

چسب‌چوب و پودر بندکشی را از قبل تهیه کنید.

پودر بندکشی به صورت آماده، خارجی و در رنگ‌های مختلف موجود است. خودتان هم می‌توانید این پودر را آماده نمایید. در این‌ صورت نیاز به سه واحد سیمان سفید الک شده و نرم + یک واحد پودر سنگ الک شده و نرم + رنگ پودر اگر بخواهید بندکشی رنگی باشد، دارید. در زمان بندکشی به اندازه کافی آب اضافه کنید تا خمیر یک دست شود.

وسایل مورد نیاز:

یک قطعه چوب
کاشی یا چینی
پودر مخصوص بندکشی
چکش برای شکستن کاشی یا چینی
انبر دسته بلند برای شکستن به قطعات کوچک
قلم معمولی برای مالیدن چسب‌چوب
اسفنج نرم
یک تکه پارچه
عینک ایمنی 
دستکش یک‌بار مصرف

1- طرح مورد نظر را با مداد روی چوب بکشید.

2- برای خرد کردن کاشی‌های بزرگ، آن‌ها را بین دو لایه پارچه قرار دهید و آرام با چکش ضربه وارد کنید تا به قطعات کوچکتر تقسیم شوند.

3- برای خردتر شدن قطعات می‌توانید از انبر استفاده نمایید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

4- تکه‌های کاشی را روی طرحی که کشیده‌اید، با چسب چوب بچسبانید. بهتر است چوب به صورت افقی روی یک میز یا زمین قرار داده شود. بین قطعات کاشی ۳ تا ۵ میلیمتر فاصله بگذارید. سعی کنید این فاصله از سه میلیمتر کمتر نباشد. زیبایی کار بستگی به فاصله بین کاشی‌ها دارد که بعدا با ملات پر می‌شود.

5- بعد از یک روز که چسب کاملا خشک و کاشی‌ها روی کار کاملا محکم شدند، آب را کم کم به پودر بندکشی اضافه کرده، ورز دهید تا خمیری نه چندان سفت به دست آید. خمیر را با یک کاردک لاستیکی یا با دست روی کار بمالید و مطمئن شوید که ملات فضای خالی بین کاشی‌ها را پر کرده است.

دقت کنید جاهایی از ملات که سوراخ یا حباب هوا باقی مانده را پر کنید. ملات اضافه که روی کاشی‌ها باقی مانده را با اسفنج نرم و مرطوب پاک کنید.

6- بعد از یک ساعت لایه نازکی که از ملات روی کاشی باقی می‌ماند را با یک دستمال خشک تمیز نمایید. در این مرحله هنوز بندکشی کاملا خشک نشده است، دقت کنید. اگر دستمال را خیلی محکم روی بندکشی‌ها بکشید پستی و بلندی پیدا می‌کند و از زیبایی کار کم می‌شود.

7- یک ساعت بعد با آب‌پاش کمی روی کار آب اسپری کنید و حدود ۷ تا ۱۰ بار هر نیم ساعت این کار را تکرار کنید تا بندکشی سخت و محکم شود.

نکات مهم:

انتخاب رنگ ملات بندکشی دارای اهمیت است. اگر بندکشی با رنگ کاشی‌ها یکی باشد، از جذابیت کار کم می‌شود. سعی کنید رنگ بندکشی با رنگ کاشی‌ها تضاد داشته باشد تا زیبایی کاشی‌ها برجسته‌تر و نمایان‌تر شود.

نکته مهم دیگر آن که ضخامت کاشی‌هایی که انتخاب می‌کنید باید یکی باشد تا سطح کار صاف و بدون تیزی شود.

   

 

اگر بخواهید از کاشی به عنوان قاب آینه استفاده کنید، با توجه به ابعاد تخته، اندازه آینه را انتخاب کنید. روی آینه را با استفاده از یک تکه کاغذ الگو و چسب کاغذی به‌طور کامل بپوشانید. این عمل باعث می‌شود تا هنگام کار، آینه آسیب نبیند و لکه‌دار نشود. محدوده قرارگرفتن آینه را در وسط تخته چوب با مداد و خط‌کش مشخص کنید. آینه روکش‌شده با کاغذ را روی سطحی که چسب‌ زده‌اید، به ‌طور کامل بچسبانید و خوب فشار دهید تا در جای خود محکم شود. سپس کار کاشی‌کاری را شروع کنید.

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد