دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...

سبک فنگ شویی Feng Shui:

ریشه آن به چین بر می گردد و خود لغت چینی است به معنای باد و آب و در واقع یک مکتب است. فنگ شویی در لغت به معنی باد و آب و بطور کلی سبکی است که در مورد انرژیها و ایجاد تعادل بین آنها صحبت می کند. فنگ شویی به پنج عنصر طبیعی:‌ آب، آتش،‌چوب، فلز (آهن)، خاک (زمین)،‌به عنوان عناصر بنیادین معتقد است.

هدف:‌افزایش انرژیهای مثبت در فضای داخلی است. این عناصر باید به نحوی در فضا قرار گیرند که به یکدیگر آسیب نرسانند و مانع گردش آزاد انرژی نشوند.

اصول این سبک: قوانین فنگ شویی نباید مو به مو در فضا اجرا شود و تا جایی که امکان دارد باید قوانین آنرا رعایت کرد.

چرخه صحیح فنگ شویی: در جهت عقربه های ساعت و عناصر به همدیگر آسیب نرسانند.


به ادامه مطلب بروید>>>

فنگ شویی یک مربع جادویی دارد که فضای خانه را به 9 قسمت تقسیم می کند و هر قسمت یک عددی دارد و مربوط به اموری از زندگی است. اعداد از هر طرفی جمع شوند حاصل 15 است.


294
753
618


•    شماره یک: هدف زندگی و غایت حیات (معمولاً در ورودی است).
•    شماره دو: روابط عشق، ازدواج (بهترین چیزی که می توانیم بگذاریم گل سرخ یا شمع و یا هر چیزی که بصورت جفت می گذاریم).
•    شماره سه: بزرگترها،‌ خانواده و اجتماع
•    شماره چهار: ثروت، فراوانی،‌ نعمتهای الهی (می توانیم در این قسمت مقداری پول بگذاریم).
•    شماره پنج:‌ یگانگی، وحدت، سلامت (قسمت مرکزی محسوب می شود)
•    شاره شش: سفر، دوستنا مهربان، مهربانی و شفقت
•    شماره هفت: پروژه های مهم،‌ فرزندان
•    شماره هشت: دانش و معرفت، رشد شخصیت
•    شماره نه: شهرت و اعتبار و نورانیت
انباشتگی هایی را که نمی توانیم بر طرف کنیم با گل و گیاه طبیعی می توان آنرا جبران کرد.

محاسبه عدد فنگ شویی: دو رقم آخر سال تولد را جمع می کنیم، اگر این عدد باز دو رقمی بود با هم جمع می کنیم. اگر شخص م‍ؤنث باشد عدد بدست آمده را با 5 جمع می کنیم. اگر مذکر باشد عدد بدست آمده را از 10 کم می کنیم.
•    عدد یک: عنصر آب
•    عدد دو، پنج و هشت: عنصر خاک
•    عدد سه و چهار: عنصر چوب
•    عدد شش و هفت: فلز
•    عدد نه: آتش

عنصررنگ نمادینتصویر مرتبطشکل هندسیجهت جغرافیایی
آبآبی-سیاهلاک پشتخطوط موجیشمال
چوبسبزاژدهامستطیلشرق-جنوب شرقی
آتشقرمزققنوسمثلثجنوب
خاکزرد-کرمامپراطورمربعمرکز-شمال شرقی-جنوب غربی
فلزسفید-صدفی-خاکستری- نقره ای (متالیک)ببردایره-بیضیغرب و شمال غرب

دایره یین و یانگ

 
از این دایره در مرکز خانه استفاده می شود (شماره 5). نماد آن دو ماهی است که کنار هم قرار گرفتند،‌ دو نیرو که همیشه در کنار هم و متقابل و متضاد یکدیگرند. دو نیروی اصلی هستند که زندگی را شکل داده و به تعادل می رساند. این دو در چرخه پایان ناپذیری قرار دارند که همیشه در کنار هم هستند و بطور ساده یین و یانگ نیروهای بنیادین طبیعت هستند (مثلاً ماه و خورشید نماد بین یین و یانگ هستند (روشنایی و تاریکی) بطور سمبلیک یین و یانگ بصورت دو ماهی سیاه و سفید در هم پیچیده که به اتفاق هم یک دایره کامل را می سازند.

یین:               یانگ:
سمت سایه    سمت آفتاب گیر
دره                کوه
عمق             ارتفاع
زمستان         تابستان
شمال           جنوب
سرما            گرما، حرارت
نرمی           سفتی
زنانگی         مردانگی
کندی           سرعت
پایین            بالا

فنگ شویی در اتاق خواب:

فنگ شویی راه کارهایی برای ایجاد آرامش و تعادل ایجاد می کند که عبارتند از:
•    از رنگهای ملایم آبی،‌ سبز و زرد استفاده کنیم و از رنگهایی مانند قرمز و دیگر رنگهای درخشان که ذهن را فعال و خواب را مختل می سازند، بپرهیزید.
•    هرگز تخت را طوری قرار ندهید که هنگام خواب پشت شما به در باشد. بهترین حالت قرار دادن تخت در ضلع مقابل در و بصورت غیر مستقیم است.
•    هرگز تخت را زیر پنجره قرار ندهید و در صورت امکان در کنار دیوار پنجره دار هم نگذارید.
•    یک تخت چوبی و محکم بهترین تخت است. تاج تخت باید به سمت دیوار قرار گیرد و تختهای دارای تاج بلند و محکم از نظر فنگ شویی بهترین هستند، چون به شخص احساس امنیت و حفاظت می دهند.
•    از پر کردن تخت با بالشهای متعدد بپرهیزید. بهتر است از بالشهای نرم استفاده نشود.
•    وسایل کاری در یک اتاق خواب جایی ندارد. از گذاشتن وسایلی مانند میز تحریر و کامپیوتر در کنار یا نزدیک تخت بپرهیزید.
•    تلویزیون به اتاق خواب تعلق ندارد. اگر در اتاق خواب تلویزیون دارید از خاموش شدن آن مطمئن شوید و یک پوشش روی سطح آن بیاندازید.
•    برای داشتن یک خواب راحت پنجره ها را بپوشانید، استفاده از پرده ها و کرکره های سنگین و ضخیم برای اتاق خواب مناسب است، چون گاهی انعکاس حرکت فرد روی شیشه می تواند تکان دهنده باشد و هارمونی و تعادل را به هم بزند.
•    اگر در اتاق خواب حمام داریم قبل از خواب در آن را ببندید. چون حمام یک فضای خلاء محسوب می شود و بیشتر انرژی ها را خراب می کند.
•    آیا واقعاً به داشتن تلفن در اتاق خواب نیاز دارید؟ از نظر فنگ شویی بهتر است وجود نداشته باشد و یا قبل از خواب باید از قطع بودن آن مطمئن شوید.
•    در قسمت زیر تخت یا بالای تخت چیزی نباید وجود داشته باشد،‌ بالای تخت لوستر یا لامپ نباید باشد چون خطر سقوط آن آرامش را بهم می زند.
•    یک اتاق خواب خلوت و بدون انباشتگی بهترین اتاق است.



فنگ شویی در آشپزخانه:

معمولاً در آشپزخانه های بزرگ بهتر است از رنگهای قرمز و نارنجی استفاده شود. رنگ وسایل آشپزخانه باید با رنگ آمیزی کف،‌ دیوارها،‌ سقف و کابینتها هماهنگی داشته باشد. کف پوش های چوبی بهترین کف پوش هستند. برای رنگ آمیزی دیوارها بهتر است از تکنیکهای رنگ آمیزی با اسفنج یا رنگهای ابر و بادی استفاده شود. رنگ آمیزی ها باید براق و جلادار باشند تا تمیز کردن راحت تر شود. از قرار دادن ساعت در آشپزخانه بپرهیزید. اگر آشپزخانه کسالت آور باشه باشد انرژی لازم صبح زود را به شما نمی دهد بنابراین بهتر است همیشه از یک ظرف میوه طبیعی یا گلدان گل طبیعی روی میز آشپزخانه استفاده شود. درون کابینتها باید خلوت و بدون انباشتگی باشد.

فنگ شویی در ورودی:
مهمترین فضایی است که انرژی از آن وارد فضای داخل می شود، بنابراین هیچ گونه انباشتگی و آلودگی در این قسمت نباید وجود داشته باشد. قفسه کفش بهتر است در خارج از در ورودی باشد. روبروی در ورودی نباید آیینه باشد چون انرژی داخل شده را به بیرون منعکس می کند. قرار دادن اشیاء براق و درخشان و وسایلی که شکل گرد و منحنی دارند در کنار در ورودی توصیه می شود، چون انرژی را در فضا به همه طرف منعکس می کند و گردش می دهد. اگر در ورودی به یک راهرو باز می شود حتماً باید در راهرو از گل و گیاه طبیعی وارد شود.

آیینه از نظر فنگ شویی:
نقش بسیار مهمی دارد چون می تواند جریان انرژیها را تسریع سازد،منعکس کند و یا جهت آنرا تغییر دهد. بنابراین به کمک آنها می توان انرژی را در قسمتهایی که لازم است افزایش دهیم، مسیر آنرا تغییر دهیم یا انرژی مازاد را کاهش دهیم. شکل آیینه بسیار حائز اهمیت است، معمولاً آیینه های گرد از نظر فنگ شویی (یا بیضی) مناسبترند. چون به حفظ انرژی و گردش آن کمک می کنند. هرگز دو آیینه مستقیماً روبروی هم آویزان نشوند چون انرژیها بین آنها منعکس می شوند و جریان پیدا نمی کنند. روبروی آیینه نخوابید، چون افکار منفی یا هیجانات زمان خواب را به شما باز خواهد گرداند. آیینه را روی سکوی جلوی پنجره قرار ندهید چون انرژی مثبت را که از پنجره وارد می شود متوقف می سازد. آیینه همیشه باید تمیز باشد و آیینه های شکسته با آیینه نو جایگزین شود. اندازه آیینه بهتر است بزرگ باشد. هیچ گاه آیینه ها را روی درها نصب نکنیم. اگر نمی خواهید انرژیها وارد مکانهایی مانند دستشویی یا حمام شوند می توانیم در بالای سر این محل ها آیینه کوچکی نصب کنیم تا انرژی را به فضای اصلی برگرداند. به کمک آیینه های محدب می توان انرژی های مخرب را از بین برد چون این آیینه ها باعث می شوند انرژیها به سمت گوشه یا زوایای خانه تغییر جهت دهند.

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد