دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...
دکوراسیون داخلی

دکوراسیون داخلی

دکوراسیون مدرن،پست مدرن،خلاقانه،کلاسیک و...

انتخاب صحیح وسایل آشپزخانه

آشپزخانه بخش مهمی از خانه است و از آنجاییکه در آن غذا تهیه می شود، نیازمند تجهیزات و وسایل رفاهی مطلوبی است تا به واسطه آن راحتی، نشاط، و سلامت اعضای خانواده تضمین گردد. از اینرو وسایل موجود در آشپزخانه و نحوه چیدمان آنها از اهمیت بالایی برخوردار هستند و باید به نحوی انتخاب و اجرا شوند که شما بتوانید از مرکز پخت و پز خانه و قسمتی از خانه که تقریبا تمام اعضای خانواده در آن رفت و آمد به بهترین نحو استفاده کنید.



به ادامه مطلب بروید>>>

توصیه می کنیم از یک شرکت معتبر خرید کنید و در خصوص پیشینه و سابقه آن شرکت تحقیق کرده و اطلاعات کافی بدست آورید. مورد مهم دیگر کیفیت کالا است که باید مد نظر قرار بگیرد. از خرید وسایل و میزو صندلی هایی که دارای لبه های تیز هستند خودداری کنید. چون عبور و مرور در آشپزخانه اغلب زیاد است وجود یک چنین وسایلی در آشپزخانه ممکن است خطر ساز شود.

توصیه می کنیم به سراغ نمایشگاه های آشپزخانه بروید یا به فروشگاه های مدرن که دست کمی از یک نمایشگاه کامل ندارند سری بزنید و نوع چیدمان آن ها را مشاهده کرده و بررسی نمایید و با چیدمان اصولی آشنا شوید و ببینید که وسایل چگونه در قسمت های مختلف آشپزخانه جلوه می کنند و در صورت تمایل همان نوع چیدمان را در آشپزخانه خود پیاده کنید. در حقیقت می توانید از چنین مکان هایی الهام و ایده بگیرید.

برای آشپزخانه خود سبکی را برگزینید که با سبک های دیگر قسمت های خانه تا حد زیادی هم خوانی و هماهنگی داشته باشد. در این صورت احساس خوشایند تری در فضا حاکم می شود و چیدمان آشپزخانه به نوعی مکمل دکوراسیون کل خانه می شود.

قبل از خرید وسایل، فضای کلی آشپزخانه خود را با دقت اندازه گیری کنید و توجه داشته باشید که هر یک سانتی متر از فضایی مثل آشپزخانه که عموماً فضای محدودیست می تواند از اهمیت زیادی برخوردار باشد. اندازه های قسمت های مختلف آشپزخانه خود را در ذهن داشته باشید و یا یادداشت کنید تا در هنگام خرید یکمرتبه وسوسه نشوید. اگر آشپزخانه شما کوچک است باید برای میز غذاخوری و دیگر وسایل مورد نیاز تا حد امکان ظرافت و سادگی را در الویت قرار دهید.

انتخاب صحیح وسایل آشپزخانه

 
اگر تصمیم دارید برای مدت زمان زیادی در خانه ای ساکن باشید، توصیه می کنیم از وسایلی که قابلیت نصب دارند استفاده نمایید. این گونه وسایل هم چنین این امکان را می دهند که از هر سانتی متر آشپزخانه درکنج ها و تمام قسمت ها به بهترین نحو استفاده کنید. اما اگر مستاجر هستید و قصد اسباب کشی دارید بهتر است از وسایلی که روی زمین قرار می گیرند استفاده کنید.

شرایط آشپزخانه خود را در نظر داشته باشید. آشپزخانه ای که قرار است یک خانواده با دو فرزند از آن استفاده کنند، مسلما با آشپزخانه یک زوج جوان که به تازگی ازدواج کرده اند، متفاوت است. در آشپزخانه خانه ای که در آن یک خانواده چهار نفره زندگی می کنند، رفت و آمد و عبور و مرور بیشتری اتفاق می افتد، در حالیکه یک زوج جوان خیلی کمتر از آشپزخانه استفاده می کنند. بنابراین چیدمان این دو نوع آشپزخانه نیز باید دارای تفاوت هایی باشد.

آشپزخانه مکانی است که اگر زیبا و اصولی چیدمان شده باشد و وسایل موجود در آن به درستی انتخاب و خریدار ی شده باشند، تبدیل به یکی از دوست داشتنی ترین قسمت های خانه برای تمامی اعضای خانواده می شود و سلامت و آرامش را برای همه به همراه دارد. بنابراین از کنار آن به سادگی نگذرید و برای خرید وسایل و چیدمان آن وقت و حوصله کافی به خرج دهید.
نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد